Companii Interviuri

Piața auto în 2019: creștere pe toată linia

29 dec. 2018 3 min

Piața auto în 2019: creștere pe toată linia

Reading Time: 3 minute

Liderul importatorilor auto, Porsche România, încheie 2018 cu livrări de peste 32.500 de unități, reprezentând o cincime din întreaga piață. Brent Valmar, directorul general al companiei, spune că și în 2019 piața va fi cu piciorul pe accelerație.

Brent Valmar director general Porsche Romania

Cum a evoluat businessul companiei în 2018?

Porsche România va atinge până la finalul anului 2018 un volum de cel puțin 32.500 de mașini livrate către clienți. Este un rezultat foarte bun, având în vedere că vorbim despre o piață totală de circa 150.000 de vehicule noi de transport persoane. Skoda Octavia rămâne și anul acesta cel mai bine vândut autoturism din portofoliul nostru, urmat de Volkswagen Polo, un model cu vânzări cu aproape 50% mai mari față de anul trecut.

Ce noutăți importante aveți programate pentru 2019?

Anul 2019 va fi foarte bogat în lansări de modele noi pentru toate mărcile noastre, care vin cu game întinerite de produse. Cele mai așteptate sunt lansările a două modele electrice, respectiv SUV-ul e-tron de la Audi în primăvară și primul vehicul compact din familia Volkswagen ID., spre sfârșitul anului. Anul viitor Volkswagen va avea cinci lansări de produse importante, printre care T-Cross, noul Passat și noul Golf. Audi va propune pieței opt modele noi, inclusiv modelul compact A1 sau versiunile noi ale Q3 si A3 Sportback. SKODA va lansa noul model Superb plug-in hibrid și prima sa mașină compactă electrică – Citigo, precum și un hatchback compact – Scala. Marca SEAT va continua ofensiva puternică de pe segmentul de SUV-uri, lansând în martie 2019 noul Tarraco. Investim, de asemenea, în mod constant pentru a susține instalarea de stații electrice pentru toți distribuitorii Porsche România și ne dorim ca, până la finalul anului viitor, în fiecare locație să existe și o stație de încărcare de mare putere. Ca noutate în abordarea vânzărilor, am făcut anul acesta un pas important, prin lansarea primului concept-store auto într-un mall din România pentru marca Volkswagen.

Cum vedeți evoluția pieței auto din România în 2019?

În ultimii trei ani piața auto se află pe un trend de creștere. Acesta va continua și în anul 2019 când estimăm că piața va ajunge până la circa 165.000 de mașini noi vândute. Nu vom asista la scăderi importante pe nici unul dintre segmentele principale. Pe segmentul mașinilor personale vom continua să vedem o accentuare a preferinței clienților pentru mașinile de dimensiuni mari: credem că vom ajunge ca mai mult de una din trei mașini noi vândute să fie din categoria SUV. De asemenea, ne așteptăm la creșteri susținute pe segmentul de mașini electrice, unde piața abia începe să se contureze. Creșterea segmentului trebuie acompaniată de dezvoltarea infrastructurii de încărcare la nivel național. Porsche România face propriile investiții în rețeaua de distribuție, dar este necesară o mai mare implicare a autorităților în aceasta zonă.

Cum vedeți evoluția modelelor electrice în România?

Există un mare potențial pentru acest segment în Româniaa. Piața de mașini electrice și hibrid este susținută prin programul Rabla Plus, care contribuie la adoptarea tehnologiilor noi. Noi am înregistrat anul acesta cele mai bune vânzări cu modelul hibrid plug-in Volkswagen Passat GTE și cu e-Golf, un model 100% electric. Doar pentru acesta din urmă, ne așteptăm ca până la sfârșitul anului să avem peste 100 de unități vândute. De asemenea, am avut și vânzări de flote către companii care au ales să le ofere angajaților soluții de mobilitate ecologice. La nivelul grupului Volkswagen, există un angajament puternic pentru mobilitatea electrică și o strategie pe termen lung susținută de investiții de peste 44 miliarde euro.

Ce așteaptă astăzi clienții români de la o mașină?

Clienții pun accent, în primul rând, pe elementele de bază, precum fiabilitatea, siguranța, consumul mașinii sau costurile de întreținere. Apoi, in funcție de model și de clasa autovehiculului, devin importante elementele de design, dotările tehnologie și, nu în ultimul rând, accesibilitatea soluțiilor de finanțare.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: