Marketing

Plus 19% in publicitatea digitala

10 dec. 2014 3 min

Plus 19% in publicitatea digitala

Reading Time: 3 minute

Piata de publicitate digitala din Romania a crescut in termeni reali (like-for-like) cu 19% in primul semestru al anului 2014, in comparatie cu aceeasi perioada din 2013. Valoarea pietei, raportata de catre toate cele 21 de companii participante, cumuleaza 58,5 milioane de lei in H1 2014, conform datelor din cea mai recenta editie a studiului ROADS, realizat de catre IAB Romania si PwC Romania.

Foto: Dreamstime

Desi se afla in crestere fata de aceeasi perioada a anului 2013, piata de advertising digital din Romania a inregistrat in H1 2014 o scadere in termeni reali (like-for-like) daca luam ca termen de comparatie cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel in care s-au consemnat cele mai mari venituri din toata perioada analizata de studiul ROADS (2007-2014).

Astfel, valoarea raportata in H1 2014 de catre grupul de referinta, din care fac parte companiile care au participat atat la ambele editii din 2013 cat si la aceasta prima editie din 2014, a scazut cu 17% fata de valoarea inregistrata in semestrul doi din 2013.  

In prima jumatate a anului 2014, telecomul a ramas sectorul de activitate care a inregistrat cea mai mare valoare in termeni de investitie in publicitatea digitala, urmat de segmentul de bauturi si industria auto.

“Cresterea pietei de publicitate in prima parte a anului 2014 este o veste buna care ne da sperante si pentru cea de-a doua jumatate a anului in curs. Suntem optimisti in privinta cresterii pe tot intregul an 2014, se vad din nou efectele investitiilor consistente si tot mai numeroase in publicitate pe Google, YouTube si Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifica tot mai eficient si mai atent de la an la an, iar publicitatea digitala ramane astfel industria cu cel mai mare potential de crestere”, a explicat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania.

Bogdan Belciu
Bogdan Belciu, PwC Romania

“Cresterea inregistrata in primul semestru din 2014 fata de perioada similara a anului trecut confirma tendinta pozitiva pe care se afla publicitatea online in Romania. Avand in vedere datele de crestere economica generala din acest an, precum si influenta unor factori conjuncturali, asa cum a fost campania prezidentiala din aceasta toamna, care a impulsionat investitiile in publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an sa marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar si asa, publisherii online din Romania mai au inca un drum indelungat pana sa reuseasca sa monetizeze in mod adecvat traficul in crestere constanta din ultimii ani”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania.

Formatele digitale cu cea mai mare frecventa de utilizare au ramas si in prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” si de continutul sponsorizat.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este realizat incepand din 2008 si ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online contorizand atat datele furnizate de catre publisheri care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii.

Raportul complet este disponibil gratuit membrilor asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de catre IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre IAB pot achizitiona acest raport si sunt invitate sa contacteze IAB Romania in acesta privinta.

IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: