Blog

Prima zi cu High Impact Friends la BizAmsterdam

31 mai 2011 3 min

Prima zi cu High Impact Friends la BizAmsterdam

Reading Time: 3 minute

Vineri si sambata, a avut loc la Amsterdam prima editie a High Impact Friends, primul eveniment de social media si networking realizat in intregime in afara Romaniei. Evenimentul, un workshop de doua zile care dezbate strategii de marketing prin retele sociale, este un proiect marca BizLimitless.

Prima zi a inceput foarte devreme pentru delegatia BizAmsterdam. La 5 am, vineri, echipa Biz formata din Marta Usurelu, Gabriel Barliga, Alex Ardelean, Vali Mirea si Gabriela Enescu se intalnea la Otopeni cu Dragos Stanca, Victor Kapra, Alexandru Negrea, Cristian China Birta, Cristian Manafu, Andrei Crivat, Sebastian Bargau, Cristian Sutu, Radu Bazavansi Vlad Petreanu. Din partea companiilor, ni s-au alaturat  Georgiana Gheorghe (Danone),  Andreea Paslaru (Ursus), Nicoleta Visan (KLM),  Roxana Sunica (Recolamp), Dragos Balan (Grafica si Tipar), Sorina Mihai si Alina Galeriu (The Group).

La 6 am decolat cu KLM, nu inainte de o mica escala la Business Lounge pentru un refresh de dimineata. In urmatoarele trei ore, toata lumea a incercat sa recupereze in avion cateva ore de somn. Toata lumea cu exceptia lui Andrei Crivat care, in ciuda temerilor sale, a facut fata cu brio emotiilor primului zbor cu avionul.

Drumul de la aeroport la Westcord Fashion Hotel din Amsterdam unde eram cazati a fost relativ scurt, insa suficient de lung pentru aparitia unui nou htag, de data aceasta unul care sa evoce lipsa prezentei lui Cristian Dorombach. Sub #freepiticu21 au aparut tweeturi din conferinta cum ar fi “Hai mai repede, ca terminam pana in 13.00!”, “La #bizamsterdam drumul e liber” sau “Cred ca @piticu21 nu gaseste restaurantul la #bizamsterdam:))”

Prima sesiune a workshopului a inceput la 10,00  cu cafea, croissante si mere verzi. Bloggerii iau pe rand cuvantul si se prezinta, trecand prin istoria personala, modul in care vad bloggingul, cum colaboreaza cu brandurile si cum se implica in campanii. Ne spun ce campanie social media prefera si ce campanie ar fi facut diferit.

De exemplu, pentru Cristi Sutu, cea mai buna campanie in care s-a implicat a fost campania electorala in timp ce Cristi Birta a preferat Drumul Mingii.

Vlad Petreanu argumenteaza ideea necesitatii crearii unei povesti in jurul unei campanii, idei sau brand si faptul ca bloggerul care se implica intr-o campanie are rol de endorser.

Aflam povestea lui Andrei Crivat in drumul sau de la reporter, la patron de ziar si apoi la blogger iar despre Radu Bazavan (Groparu) ca are cel putin 3 joburi, cu tot cu cea de blogger.

“Nu intentionez sa postez vreodata publicitate pe blog” ne spune Dragos Stanca. Tot de la el aflam, intre altele, povestea numelui firmei Q2M si care e formula de revenue sharing pentru VoxPublica.

Se discuta cum si de ce se implica bloggerii in cazurile umanitare, analizam cele mai recente campanii, cu accent pe campania Desperados, si dezbatem ideea de creare de content de calitate si responsabilizare a jurnalistilor.

“Din pacate, pentru multe companii, limbajul ramane artificial si in cazul interactiunii cu social media” considera Victor Kapra. Tot el ne spune ca nu mai crede in presa scrisa, cu o singura exceptie – Biz. “Si o spun sincer, nu mi-e rusine sa ma duc cu revista asta si in strainatate, chiar la branduri mari” adauga Victor.

Aflam ca Visurat se gandeste sa se rebranduiasca cu numele sau adevarat – Sebastian Bargau si ca pregateste o noua campanie , “Turul Romaniei pe 2 roti”. Prima zi de conferinte  s-a incheiat cu interventia Roxanei Sunica de la Recolamp, care a lansat catre bloggeri provocarea de a face atractiva si vandabila Ideea de reciclare. Cristi Birta a acceptat provocarea si s-a oferit sa inceapa o campanie pentru aceasta idee. Urmatorul sau tweet a fost: ” Dupa ce am ascultat prezentarea de la Recolamp, promit solemn ca nu mai arunc in veci un bec la gunoi. jur! #bizamsterdam „

Seara grupul a plecat in recunoastere, iar Victor Kapra si Roxana Sunica ne-au fost ghizi. Am vazut piata de flori, centrul orasului si “cel mai important cartier”, ne-am plimbat pe langa canale, am baut bere nefiltrata si ne-am delectat cu specialitati locale si, mai ales, s-a vorbit “pe bune” despre cum si-ar dori sa lucreze impreuna, pe campanii, cei prezenti la High Impact Friends.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: