Finanțe Tech

Telefonul mobil depășește laptopul la plăți digitale

31 mai 2019 2 min

Telefonul mobil depășește laptopul la plăți digitale

Reading Time: 2 minute

Trei sferturi dintre consumatorii din Europa Centrală și de Est (CEE) consideră telefonul mobil ca metoda alternativă preferată de plată, potrivit unui studiu Mastercard cu privire la folosirea serviciilor digitale în rândul populației.

Studiul a fost realizat în 13 țări din CEE, printre care România, Austria, Croația, Polonia și Ungaria. Utilizarea smartphone-ului a atins un nivel de peste 90%, lăsând în urmă folosirea tabletei sau a laptopului. E-mail-ul, internetul și social media sunt, de asemenea, în creștere cu 17% față de anul 2016.

Aproape 80% dintre respondenții din România care fac plăți de pe telefonul mobil spun că procesul de achiziție și confirmare a plății pe mobil este cea mai bună alternativă digitală. Codul transmis prin SMS pentru autorizarea tranzacțiilor realizate online este metoda preferată și cel mai des folosită pentru autentificare – de către 51% din utilizatorii români.

În România, aproximativ 90% din populație folosește un smartphone, în creștere cu 6% față de 2016. Participanții la studiu din România consideră, însă, că serviciile digitale disponibile pe piață nu sunt suficiente, în special în domenii precum educație, sănătate și transport public, unde se resimte cea mai mare nevoie de inovație digitală.

Românii preferă tot mai mult autentificarea biometrică, 44% dintre cei intervievați declarând că, dacă ar putea să aleagă la momentul plății, ar opta pentru o metodă de autentificare biometrică. 24% din români folosesc deja autentificarea biometrică sub o formă sau alta, comparativ cu 2016, când procentul era de doar 5%. 81% dintre respondenți consideră că amprenta digitală este o metodă de plată sigură. Autentificarea de tip biometric este îmbrățișată de persoane din toate categoriile de vârstă, însă tinerii sunt cei mai deschiși la această variantă.

În ceea ce privește securitatea online, românii preferă ca parola lor să fie unică (52%) și ușor de ținut minte (41%), iar peste jumătate dintre consumatori își memorează parola, însă unul din patru respondenți o notează pe hârtie sau o salvează în telefon, deși aceste metode de memorare a parolei îi pot expune potențialelor fraude. Autentificarea biometrică vine în preîntâmpinarea acestor probleme, eliminând necesitatea memorării unor parole.

„Suntem încântați să oferim soluția noastră Identity Check cu EMV 3DS integrat, folosindu-ne de metode de autentificare în timp real, cum sunt parolele dinamice și biometria (inclusiv amprenta, recunoașterea facială, a irisului și a vocii), pentru a oferi o experiență online mai sigură, potrivită pentru viitorul e-commerce-ului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

Foto: © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: