Topuri & Studii Analize PR

Top PR România 2022: Care sunt cele mai performante agenții de PR

25 oct. 2022 4 min

Top PR România 2022: Care sunt cele mai performante agenții de PR

Reading Time: 4 minute

Biz a lansat Top PR România 2022, clasamentul celor mai performante agenții de PR 2022, cea de-a zecea ediție a studiului realizat de Unlock Market Research.

Topul măsoară performanțele de business ale agențiilor de PR din România, corelate cu felul în care acestea sunt percepute de companiile care plătesc pentru servicii de consultanță în comunicare.

Top PR România este realizat în baza colectării și analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanțelor de business ale agențiilor de PR și a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor cu care lucrează.

La fel ca în edițiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifra de afaceri, profitabilitate sau fee-uri și doar despre evaluările din partea clienților, ci le cuprinde pe toate acestea, în baza unui algoritm dezvoltat în parteneriat cu compania de cercetare Unlock.

Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se vor regăsi integral în numărul 368 al revistei Biz, care apare pe piață în luna noiembrie. Studiul a luat în calcul exclusiv agențiile de PR din România.

Topul celor mai performante agenții de PR din România

Prima poziție a acestei ediții este ocupată, la egalitate, de două agenții: Golin România și McCann PR. Pe podium au mai urcat MSL The Practice și, în premieră, WefflerMark.

Următoarele agenții de PR din top 10 sunt, în ordine: The Public Advisors, GMP PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, OXYGEN, Decisepoate și Porter Novelli România.

Top 10 PR 2022 new
Studiu Biz & Unlock Market Research

*

Industria de PR din România și din lume evoluează dinamic și în ultimii ani se manifestă puternic tendința agențiilor de PR de a-și extinde activitatea spre servicii cât mai complete oferite clienților. Trendul este evident în special în zona agențiilor mari, unde devine din ce în ce mai greu să fie separate activitățile exclusiv de PR de alte componente ce sunt integrate în proiectele de comunicare derulate.

Pentru consecvență, studiul Top PR România a dorit să păstreze focusul pe metodologia și pe zona de PR. În acest context, ținând cont că GRF+ a anunțat o repoziționare clară în zona serviciilor de comunicare integrată, topul realizat de Biz și Unlock în acest an nu a inclus această agenție, care conform cifrelor și aprecierilor clienților s-ar fi clasat pe poziția a treia. Demersul Biz și Unlock nu își propune să excludă agențiile care oferă serviciii integrate, ci să sublinieze și să evidențieze evoluția continuă și tendințele clare din PR.

Odată cu analizarea separată a performanței agenției GRF+ anunțăm că din 2023 vom analiza agențiile de PR și din această perspectivă și, împreună cu jucătorii din piață, vom adăuga la metodologia topului noi valențe. Topul agențiilor de PR din România este un demers care și-a propus de la început să facă lumină în această industrie și chiar dacă în unele situații a produs și disconfort în domeniu, a avut ca scop exact opusul: să adreseze adevăruri din industrie care încurajează performanța, să creeze confort (confortul nu stiu daca se poate sustine) în ceea ce privește performanțele dintr-un domeniu foarte dinamic, în care nu pot fi negate direcțiile în care evoluează piața și businessurile.

Este momentul ideal să analizăm piața de PR în concordanță cu tendințele și să ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat în această industrie: competența și performanța agențiilor, în echilibru cu felul în care se raportează clienții la acestea. Topul de anul viitor va reflecta mult mai fidel schimbările prin care trece industria de PR și comunicare.

Schimbare de perspectivă

Topul Biz PR realizat de Unlock anunță în acest an o schimbare de perspectivă asupra modului în care ne raportăm la o industrie aflată în plină transformare și evoluție. Piața de PR, așa cum o știam când am început acest demers, arată altfel. Astăzi, companiile de PR se transformă, structura businessului începe să se diferențieze pe tipuri de servicii de comunicare integrată și cercetarea trebuie la rândul său să se adapteze la schimbări. De fiecare dată când apar informații despre aceste transformări, ele trebuie să se regăsească în comunicarea rezultatelor studiului.

Acest demers se află încă la început, este în curs de consolidare. Obiectivul topului de PR Biz și Unlock este acela de a evidenția performanța reală a companiilor de PR din România, atât din punctul de vedere al relației cu clienții, cât și din punctul de vedere al bugetelor rezultate din servicii de PR. Când lucrurile nu sunt clare, milităm pentru transparență și transformare din partea întregii industrii, astfel încât să putem livra în continuare date obiective despre piață.

În orice controversă există un adevăr și rezolvarea ei ne împinge pe toți înainte. Salutăm agențiile care își asumă transformarea, susțin colaborarea și transparența și devin astfel pionierii unei industrii atât de importante în comunicarea de brand.

Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research

Premiile Galei BIZ PR Awards 2022

Premiile acordate pe baza studiului prezentat în exclusivitate în cadrul galei „Biz PR Awards 2022”

  • Locul 1: Golin România
  • Locul 1: McCann PR
  • Premiul pentru profitabilitate: GMP PR
  • Profesionistul PR al anului: Alina Bratu, Managing Partner, WefflerMark

Premii speciale pentru campanii și proiecte

  • PR Impact: Aluziva – Pentru eforturile extraordinare de a ajuta refugiații din Ucraina
  • Educație în banking: Campania Financial Intelligence – BCR
  • Inovație în comunicarea HR: Campania Grand Job Experience – Kaufland
  • Inovație și comunicare creativă: Proiectul „The Uniq Book of 76 Expressions” – glo
  • Strategie inovatoare: Campania de lansarea a brandului Kozel – URSUS
  • Implicare socială și impact în comunitate: Campania „De Netestat” – Rețeaua VIF și DDB România
  • Creativitate în colaborarea cu creatorii de conținut: Proiectul Fizz Up Studios – Pepsi
  • Inovație în digital: Proiectul „22 Epic Nights” – Samsung
  • Susținerea comunității de business: Campania „Avem de repornit o țară” – Raiffeisen Bank

Trofeele oferite laureaților au fost realizate de sculptorul Ovidiu Toader.

Echipa Biz mulțumește partenerilor care au făcut posibilă această ediție:

  • Main Partner: Kaufland
  • Parteneri: Golin, McCann PR, MSL The Practice, Pastel
  • Coffee Partner: Nespresso
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: