Opinii PR

GRF+: Dincolo de etichete

17 nov. 2022 3 min

GRF+: Dincolo de etichete

Reading Time: 3 minute

De câțiva ani, forțăm PR-ul înspre ce considerăm că trebuie să aducă zona de comunicare strategică: relevanță pentru audiențe, ancorare în societate, colaborare și design. I-am spus „PR driven integrated comms”. Și pentru că brandul rămăsese mic, Graffiti PR a devenit GRF+.

de Bogdan Tomoiagă, Managing Director GRF+ , Irina Ciocan-Stănescu, Managing Partner GRF+

Cele mai creative agenții de…; Cele mai de succes companii din…; Brandul care a redefinit standardele industriei…

Ce e un început de articol bun fără o generalizare? Oamenilor le plac etichetele. Listele și topurile, în special cele în care sunt fruntași. Trăim cu etichete de când ne-am născut angajat. La fiecare trei prezentări, cineva se întreba acum 15 ani și o face și acum: Dar ăsta e PR?

De la PR ca oficializare a „drăguțeniilor” la consultanță strategică pentru top management, vedem zilnic etichete. Pe unele le lăsăm să treacă, bombănind, altele ne bucură, pe altele ne chinuim să le rescriem. Și pentru a complica lucrurile, de câțiva ani forțăm PR-ul înspre ce considerăm că trebuie să aducă zona de comunicare strategică: relevanță pentru audiențe, ancorare în societate, colaborare și design. Știm, credeți că e un mod sofisticat de a spune că suntem același lucru cu o agenție de creație. Obiectivele, sistemele și cultura noastră propun o abordare diferită.

Pentru că trebuia o categorie, i-am spus „PR driven integrated comms”. Și pentru că brandul rămăsese mic, Graffiti PR a devenit GRF+.

Ne mai găsiți sau nu în piața de PR? Sau în topurile ei, că veni vorba? Da, ne găsiți în piața de PR. Rămânem în industria de PR sau „atacăm” alte piețe? Da, ne veți găsi și în alte piețe. Dincolo de etichete, ne propunem să servim cât mai bine nevoile clienților: de diferențiere, de relevanță și încredere, de vânzări. Da, o campanie relevantă generează vânzări, nu credem că PR-ul ar trebui să se rușineze de asta. Deja mai multe agenții de PR susțin rezultate de sales.

CE ÎȘI PROPUNE GRF+?

  1. Relevanță, nu doar reputație. Mai multe soluții pornite din research, mai mult impact în business și în societate.
  2. Codesign, dincolo de absolutizarea lanțului brief-ppt-call, din capsula închisă ermetic în agenție. Ne dorim să ajungem la soluții mai repede, alături de ecosistemul de experți (wow, ce prețios sună!) și de clienții noștri. Da, lucrăm side-byside deseori.
  3. Branduri active în societate – în campanii comerciale și în programe de ESG-sustenabilitate. Cei care iau atitudine și se implică, fără a se limita la comentarii privind soluții imperfecte, sunt cei care își vor crea cele mai bune relații cu audiențele lor. Cum ajungi la cele de mai sus prin PR-driven integrated comms? Trei exemple, din cele deja publice:
  • Transformi plasticul în monedă, alături de Carrefour și Punem Preț pe Plastic.
  • Deschizi o conversație despre egalitate fix în spațiul în care pornesc cele mai sensibile discuții – în bucătărie, alături de Fairy și Gospodin.
  • Creezi contextul prin care oamenii din bancă vorbesc despre bani și angoase, în dialog deschis cu comunitățile lor, alături de BCR.

Este un „promo moment”, dar sunt multe exemple în piață care demonstrează că PR-ul susține obiective de business și poate conduce campanii de comunicare integrată. Timpul drăguțeniilor s-a dus. De ani buni industria lucrează pentru mai multă relevanță. E timpul asumării. Succes, colegi de top și colegi din afara lui!

În poza de sus, vedeți GRF+ într-o poză etichetată drept nepotrivită pentru un eveniment corporate (de la stânga la dreapta): Bogdan Tomoiagă (Managing Director), Cătălin Chiș (acționar majoritar), Sorina Mihail (Corporate Comms Director), Irina Ciocan-Stănescu (Managing Partner), Emil Calenciuc (Senior PR Consultant).

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: