Unicornul, magnet de talente

Cu o cultură încă puternic ancorată în zona de startup, campionul acestei ediții a topului oferă celor pe care îi angajează oportunități de creștere rapidă la scară globală. Dar Marius Istrate, People Operations Director la UiPath, spune că succesul se bazează pe multe alte ingrediente.

Cum găsiți talentele potrivite pentru compania dumneavoastră?

Sunt câteva lucruri care stau la baza culturii UiPath: suntem curajoși și ne asumăm responsabilitatea, credem că, pentru a evolua, avem constant lucruri noi de învățat și suntem foarte pasionați de ceea ce facem. Strategia noastră este una foarte simplă – suntem autentici. Atunci când vorbim despre UiPath, încercăm să transmitem atât cultura, cât și provocările pe care le poate avea aici un potențial angajat, căci ne dorim alături oameni care rezonează la aceleași valori.

Care sunt principalele provocări în atragerea și, mai ales, retenția de talente pe piața IT din România de azi?

În general, provocările vin din faptul că există un gap între numărul de profesioniști în IT și numărul de roluri deschise. Astfel, companiile scot toate armele la bătaie tocmai pentru a reuși să atragă noi talente. Pentru noi, provocarea principală este să găsim cei mai buni specialiști în domeniu. Avem oameni foarte buni și ne dorim să continuăm tot așa. Cât despre retenție, facem tot posibilul ca UiPath să rămână o companie în care oamenii vin cu drag la muncă. Credem că dacă reușim să păstrăm acest aspect, el va influența cu mult decizia de a rămâne, poate cu mult mai mult decât dacă doar plusam pe pachete salariale și beneficii. Desigur, crescând atât de rapid, provocarea stă chiar în misiunea de mai sus.

Ce beneficii oferiți angajaților și ce oportunități de carieră au cei care lucrează în UiPath?

Ca beneficii principale avem: asigurare medicală (Allianz, Regina Maria sau MedLife), asigurare de viață, posibilitate de a primi stock options, mic dejun și prânz asigurat, program de lucru flexibil și flexible time-off, jocuri (FIFA, ping pong, boardgames) și relaxation room (scaun de masaj), cafea bună și prosecco, cont în platforma Benefit Online (acces la o serie de beneficii precum: sesiuni de masaj, abonamente la sală sau vouchere pentru diverse articole sportive, cursuri de limbi străine, cursuri de yoga la birou, posibilitatea de a lucra într-un birou UiPath din lume o săptămână pe an). La capitolul oportunități, deși a crescut foarte mult, UiPath are încă un miez de cultură startup, ceea ce ne oferă libertatea și flexibilitatea de a ne dezvolta multilateral. Ne putem implica în proiecte diverse, putem dezvolta skill‑uri noi și avem oportunitatea să creștem rapid. Totodată, fiind o companie globală, UiPath deschide multe uși – avem foarte mulți colegi care au început călătoria lor ca UiPathers în România și sunt acum în Japonia, Singapore sau SUA. Desigur, odată cu libertatea aceasta vine și un nivel destul de ridicat de responsabilitate: putem alege în ce ne implicăm și, în egală măsură, ne asumăm că vom duce proiectul la bun sfârșit.

Câți angajați aveți și care sunt planurile legate de extinderea echipei în perioada următoare? În ce domenii căutați specialiști?

Acum suntem aproximativ 450 de persoane în birourile din București și Cluj-Napoca, iar până la finalul anului ne propunem să atingem limita de 600 de angajați. Pentru anul viitor, suntem și mai ambițioși – la final de 2019 vrem să fim 1.500. Rolurile deschise în UiPath sunt foarte diverse. Ne căutăm colegi, atât în echipe tehnice – Product, Development, DevOps, RPA sau Pre-Sales –, cât și în echipe nontehnice, precum Finance, Legal, Procurement, Marketing, HR, Community sau Academy.

Ce domenii IT credeți că vor avea mai mare nevoie de specialiști în România în următorii 3-5 ani?

Mai toate domeniile IT vor continua să aibă nevoie de specialiști. De ceva ani încoace se vorbește despre un așa numit “war of talent” din care nu reușim să răzbatem, căci în mod constant apare problema deficitului de specialiști în domeniul IT, comparat cu numărul de roluri tehnice deschise. Așa cum vă așteptați deja, credem că automatizarea proceselor va ajuta mult și va mai tăia din presiunea pe care o resimt acum multe companii cu targeturi mari pe angajare. Acesta este unul dintre punctele în care robotic process automation (RPA) poate aduce valoare adăugată. Ca arii din IT, suntem siguri că în următorii 3-5 ani vom vorbi din ce în ce mai mult despre artificial intelligence (AI), machine learning (ML), RPA sau augumented reality (AR).