Marketing Interviuri

Yuri Kotlomin, UNGA: personalizarea, cheia programelor de loializare din retail

22 oct. 2018 3 min

Yuri Kotlomin, UNGA: personalizarea, cheia programelor de loializare din retail

Reading Time: 3 minute

Expert în domeniul programelor de loializare pentru industria de retail, Yuri Kotlomin, director general al UNGA Rusia și CEE, vorbește despre potențialul pieței românești și proiectele cheie dezvoltate de compania pe care o conduce.

Foto Yuriy Kotlomin UNGA Director site
Yuri Kotlomin, director general, UNGA Rusia și CEE

Pe parcursul ultimilor șapte ani, Kotlomin a vândut și gestionat  numeroase proiecte de loializare pentru mari retaileri, de la faza de concept până la cea de implementare și analiză a rezultatelor.

UNGA este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori de programe de loializare pentru marii retaileri din Europa și nu numai. Lansată în 2006 ca un shop de creație pentru design de jucării, UNGA este acum o companie specializată în în dezvoltarea de programe de loializare pentru retail, ce se adresează preponderent familiilor cu copiii. Compania are sediul central în Amsterdam și este activă în peste 35 de țări, printre care și România, începând din 2015, unde a derulat campanii de loializare pentru Lidl, Profi și OMV / Petrom. Prima campanie pe piața românească a fost pentru lanțul Profi – ”DC Super Eggs” – o colecție de jucării din pluș sub formă de ou, cu super-eroi.

Anul acesta, pentru al doilea an consecutiv, compania a fost laureată la Loyalty Magazine Awards, competiție organizată de una dintre cele mai prestigioase publicații de profil din lume. 

Care sunt serviciile pe care le oferă UNGA și cum v-ați diversificat oferta de-a lungul anilor?

Suntem o companie specializată în programe de loializare pentru industria retailului, cu accent pe cele pentru familiile cu copii. Pe parcursul ultimilor 10 ani, am crescut de la un studio de creație de jucării concept pentru branduri precum Matel, Hasbro sau Chupa Chups în una dintre cele mai importante companii specializate în programe de loializare în retail pentru copii. Am început cu campanii personalizate precum Little Shop pentru retailerul Albert Heijn (Ahold Delhaize) și am dezvoltat apoi, în mod organic, soluții de loializare aplicabile la nivel internațional. Principalele noastre elemente diferențiatoare, serviciu cheie sau cum doriți să îl numiți, este dat de creativitate și echipă, toate celelalte – cercetarea, dezvoltarea de concepte, designul – sunt rezultatele acestor două calități ale noastre.

Cel mai de succes program marca UNGA

Este greu să aleg doar unul. Poate că programul Little Shop dezvoltat pentru retailerul Coles din Australia este unul dintre cele mai de succes programe ale noastre, cu o campanie foarte bună și o execuție excelentă, apreciat în industrie și în presa internațională. Mai multe despre acest program puteți citi mai multe aici și aici

Ați dezvoltat programe de loializare în peste 35 de țări. Cum vă descurcați cu particularitățile fiecărei piețe?

Copiii sunt peste tot la fel, cea mai mare provocare ține de campanie și de obiectivele pe care le are fiecare retailer, care, de obicei, și acestea sunt cam aceleași: creșterea valorii coșului de cumpărături, a cotei de piață, a valorii brandului. În plus, dacă stăm să ne gândim lumea retailului este globalizată și nu este atât de mare: Lidl, Rewe Group, Ahold Delhaize.

Cum ați caracteriza piața românească? 

Pot spune că este piață foarte competitivă. România este una dintre piețele europene care se dezvoltă foarte repede și este un mediu perfect pentru industria de retail.

Provocarea momentului 

Personalizarea programelor internaționale de succes la particularitățile pieței locale, la nevoile specifice și dorințele consumatorilor este cea mai mare provocare la ora actuală în domeniul dezvoltării programelor de loializare. În cadrul companiei noastre, una dintre regulile de aur pe care le aplicăm este ceea ce numim ”schimb de experiență” – odată ce am derulat o companie pe o piață, indiferent de tipul campaniei, analizăm rezultatele în profuzime și informațiile, pe care le obținem, le împărtășim cu colegii ca să vedem cum putem implementa conceptele și în alte formate de campanii. Din câte îmi amintesc, portofoliul nostru a crescut și s-a diversificat în mod constant de fiecare dată când am derulat o campanie indiferent de zona geografică unde aceasta a avut loc. Așa ne menținem la curent cu tot ce este nou, așa inovăm și așa putem să punem în aplicare expertiza internațională pe care o avem pentru fiecare campanie pe care o derulăm la nivel local. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: