Creștere de 31% pentru programmatic în 2017

Anul viitor, publicitatea de tip programmatic va crește cu 31%, devansând toate celelalte canale digitale și non digitale, se arată în raportul Zenith Programmatic Marketing Forecasts. Acest raport, care analizează 41 de piețe de publicitate, estimează că  programmatic-ul se va dezvolta mai rapid decât social media (unde creșterea va fi de 25%) și video online (+ 20%), iar o pondere tot mai mare a acestor canale va fi tranzacționată prin programmatic.

Programmatic-ul devine astfel principala metodă de cumpărare a display-ului digital, cumulând 51% din cheltuieli în acest an, urcând până la 58% din consumul anului 2017.

Inițial, marketing-ul de tip programmatic a fost folosit cu precădere pentru a atinge publicul țintă la cel mai mic cost posibil, punând mai puțin accent pe calitatea site-urilor în care apăreau reclamele respective. În prezent, el este utilizat în combinație cu segmente de date valoroase pentru a atinge consumatorul într-un mod inteligent și creativ, identificându-i pe cei mai predispuși în receptarea mesajului unui brand.

Programmatic-ul s-a dezvoltat treptat, ajungând să domine piața de display digital în doar câțiva ani, în 2012 el reprezentând doar 13% din adspend-ul de display. Consumul de publicitate programmatică crescut de la 5 miliarde US $ în 2012 la 39 miliarde US $ în 2016, cu o rata medie de 71 % pe an.

Creșterea sa este încetinită pe măsură ce își consolidează poziția dominantă în piața de display, dar se preconizează că acest tip de publicitate va crește cu o medie de 28% pe an până în 2018, când va ajunge la 64 miliarde US $.

Programmatic în România

Dezvoltarea tehnologică și intrarea pe piață a platformelor globale, coroborate cu surse de date, au deschis și crescut apetitul pentru programmatic și în România.

Agențiile și advertiserii internaționali sunt cei care adoptă rapid noile soluții, folosindu-se și de susținerea grupurilor și rețelelor din care fac parte în implementare, dar și în integrarea beneficiilor.

Vechea paradigmă media, atingerea consumatorului “potrivit” la momentul “potrivit” exprimă perfect realitatea soluțiilor programatice.

În 2017 spending-ul programmatic digital se estimează că va depăși și în România 20% din total digital.

Cifrele din acest raport acoperă doar digitalul, dar programmatic-ul începe să se răspândească și în zona “tradițională”. Unele televiziuni, platforme radio și digitale out-of-home oferă deja modalități de tranzacționare de spațiu bazate pe automatizare și analiză datelor. În câțiva ani programmatic-ul va deveni metodă standard și pentru media tradițională.

“Programmatic-ul digital a devenit normă în piețele mari, iar acest trend se dezvoltă agresiv și în piețele mai mici”, a declarat Benoit Cacheux, Global Head of Digital & Innovation la Zenith.

Zenith este una dintre principalele agenții media din cadrul Publicis Groupe, cu prezență în 95 de piețe. Zenith România, una dintre cele mai puternice agentii de comunicare media din Romania, oferă servicii de strategie și planificare, cumpărare de spațiu publicitar, offline și online, research și data (consumator, mărci, canale de comunicare), evaluare ROI, precum si servicii specializate – Newcast pentru proiecte de conținut, media non-convențională şi execuţii non-media și Zed Digital, divizia de comunicare digitală.

Foto: © Federico Montemurro | Dreamstime.com