Interviuri

Inovatie dincolo de imagine

25 nov. 2013 4 min

Inovatie dincolo de imagine

Reading Time: 4 minute

<p> Pentru Microsoft, a inova nu se rezuma la forma, ci merge in profunzime, pentru a aduce valoare clientilor, partenerilor sau angajatilor, dupa cum ne-a spus Tudor Galos, Consumer Marketing Manager la Microsoft Romania.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna pentru Microsoft inovatia?</strong></p> <p> La Microsoft inovatia nu inseamna doar a aduce pe piata un nou gadget lucios sau un nou soft. Inseamna mult mai mult. Pentru noi inovatia poate sa insemne un nou mod de a raspunde problemelor clientilor, un nou mod de a face marketing sau de a ne promova serviciile si dispozitivele, un nou mod de parteneriat si, bineinteles, noi facilitati pe care le livram in noi release-uri de software, servicii sau linii de produse. La Microsoft inovatia este procesul de a inventa sau a introduce ceva nou care aduce valoare clientilor, partenerilor sau angajatilor.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum este stimulata inovatia in interiorul companiei?</strong></p> <p> Angajatii sunt incurajati sa contribuie la inovatie. De exemplu, in cadrul initiativei  ThinkWeek, angajatilor li se ofera oportunitatea de a intra in dialog cu executivii Microsoft despre subiecte si teme care au impact asupra viitorului companiei. Initiativa este construita pe discutii deschise si necenzurate despre diverse idei si perspective si este un catalizator pentru schimbare si inovatie transformationala. In cadrul unei alte initiative, The Garage, angajatii sunt incurajati sa creeze proiecte noi sau sa se implice in proiecte existente in afara orelor de lucru. Astfel ei au ocazia sa se implice in proiecte de cercetare, de dezvoltare sau chiar proiecte extrem de avangardiste – robotica, modelare 3D, 3D printing – avand in acelasi timp oportunitatea de a invata lucruri noi despre cele mai noi tehnologii.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de importanta este inovatia pentru Microsoft?</strong></p> <p> Inovatia se afla in inima companiei dintotdeauna. Ea a contribuit la dezvoltarea unor produse si a unor tehnologii competitive care au dat nastere la produse cum ar fi primele tablet PC-uri in 2002, primele ecrane multi-touch, sistemele Kinect de recunoastere a miscarilor pentru Xbox 360 sau la servicii cum ar fi cloud Microsoft. Microsoft a realizat faptul ca inovatia este dependenta de cultura organizatiei si de modul in care angajatii sunt implicati. Inovatia in sine poate fi tratata ca un proces care poate fi gestionat si imbunatatit. Astfel s-a nascut conceptul de innovation management – o abordare structurata prin care organizatiile pot obtine maximum din potentialul de inovare al angajatilor, al clientilor si al partenerilor. Microsoft Innovation Management Framework a fost creat pentru a ajuta partenerii si clientii sa dezvolte o abordare integrata in implementarea si suportul unei strategii de innovation management.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care au fost cele mai importante inovatii din ultimii doi ani?</strong></p> <p> Daca este sa ne uitam la ceea ce s-a intamplat in ultimii doi ani, nu putem sa trecem cu vederea aparitia sistemului de operare Windows 8, a serviciilor Office 365 pentru utilizatorii casnici si pentru firmele mici si mijlocii, a consolei Xbox One si a unui ecosistem complet de servicii cloud pentru mediile de business si consumer. De fapt, anul fiscal 2013 (iulie 2012 – iunie 2013) a adus cele mai multe lansari din istoria corporatiei – produse, servicii, dispozitive. Este greu sa alegi care au fost cele mai importante inovatii. Din perspectiva mea, de consumer marketing, consider ca pasii pe care i-am facut in zona consumer sunt critici pentru viitorul organizatiei. Inovatiile aduse in interfata de utilizator cu dispozitivele – o experienta unitara pe tablete, laptopuri, desktopuri, console Xbox, telefoane mobile, posibilitatea de a utiliza o tableta in scenarii in care alte tablete nu au putut intra pana acum – la lucru si acasa, partajand tableta de lucru de exemplu cu copiii fara ca acestia sa poata “strica” documentele de pe ea sau cumpara aplicatii, integrarea naturala cu serviciile Cloud fara ca utilizatorul sa le “simta” intr-un mod neplacut – back-up automat pe serviciile de stocare Skydrive, portarea pozelor, a documentelor personale, a setarilor aplicatiilor intre dispozitive – tablete, laptopuri, desktopuri sau salvarea implicita de catre Word, Excel, PowerPoint a documentelor in Skydrive-ul personal pentru a le face accesibile de pe orice dispozitiv la orice moment – toate acestea sunt inovatii care transforma experienta utilizatorului cu tehnologia.</p> <p>  </p> <p> <strong>A contribuit recesiunea la cresterea importantei inovatiei in companii?</strong></p> <p> Recesiunea vine sa “disciplineze” multe din procesele existente in organizatii. Organizatiile rigide nu mai au nicio sansa de a raspunde la schimbarile din business, la tehnologiile si strategiile disruptive create si implementate de organizatii agile, fie ele “batrane” in business, fie start-up-uri inovatoare care vin sa aduca un suflu nou in business si in economie. Orice organizatie care doreste sa iasa pe plus din criza stie ca trebuie sa isi gestioneze cu grija procesele de inovatie. Din motive foarte simple: resurse. Nimeni nu isi mai permite sa investeasca in inovatii care nu produc ROI, care nu au viziune, care nu aduc ceva valoros clientilor sau partenerilor. Cine castiga? Clientii.</p> <p>  </p> <p> <strong>Sunt mai bine de o suta de Innovation Centers ale Microsoft in toata lumea. Cum functioneaza?</strong></p> <p> Microsoft si partenerii lucreaza in comunitati pentru a opera Microsoft Innovation Centers – centre deschise pentru studenti, dezvoltatori, profesionisti IT, antreprenori si cercetatori. Fiecare centru este adaptat la nevoile locale, insa ele ofera continut si servicii similare, proiectate sa accelereze avansul tehnologic si sa stimuleze economiile software locale prin dezvoltarea de skill-uri profesionale, inclusiv de business. In aceste centre practic oamenii invata – tehnologie, business, marketing – lucruri pe care apoi le aplica in organizatiile locale ajutand la cresterea economica.</p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: