Analize Tech

Învingătorii erei corona: Jocuri, poturi și profituri

29 iul. 2020 3 min

Învingătorii erei corona: Jocuri, poturi și profituri

Reading Time: 3 minute

Criza provocată de pandemie nu a afectat în mod unitar întreaga economie globală, unul dintre contraexemplele de succes fiind industria de gaming, care a cunoscut o perioadă foarte favorabilă în timpul restricțiilor impuse în toată lumea.

Așa se face că, în primăvară, perioada instalării stării de urgență în foarte multe țări de pe glob, au fost doborâte o serie de recorduri de vânzări în zona de mobile, de exemplu, raportându-se 1,2 miliarde de download-uri de jocuri mobile. Utilizatorii au descărcat cu 30% mai multe jocuri mobile în aprilie față de luna ianuarie. În ceea ce privește situația din România, pentru aceeași perioadă menționată, segmentul de console de jocuri, jocuri video și accesorii a crescut de trei ori în comparație cu o perioadă obișnuită.

În termeni de productivitate, deși am resimțit un impact pe proiecte în primele săptămâni de la începerea crizei, mulțumită echipelor noastre am reușit să ne adaptăm și să lucrăm eficient de acasă. Datorită experienței acumulate pe parcursul acestor ani de activitate, suntem la un nivel de expertiză care ne permite să livrăm proiecte complexe, iar acum a sosit timpul să facem încă un pas înainte. Sunt mândru că Ubisoft București este dezvoltatorul principal al unui titlu AAA, încă neanunțat, acest proiect însemnând și multe oportunități pentru experții noștri. Acum putem să venim cu inovații tehnologice, să ne implicăm în cercetare-dezvoltare, și să ne extindem prin crearea unor roluri noi în companie”, ne-a declarat Sebastien Delen, Managing Director, Ubisoft România, Serbia și Ucraina.

Compania a continuat să crească local și regional, Ubisoft Craiova și-a urmat planurile de extindere, iar rețeaua de studiouri din regiunea est-europeană a trecut de 3.000 de persoane. “În 2021, Ubisoft București se va muta într-o clădire nouă, de peste 25.000 mp. Aici vom putea să ne exprimăm creativitatea și să facem față provocărilor aduse de noul rol principal în dezvoltarea proiectului AAA care va redefini viitorul entertainmentului”, a adăugat oficialul de la Ubisoft.

Stimulente financiare

În ceea ce privește partea financiară, Sebastien Delen spune că Ubisoft a asi­gurat stabilitatea financiară a fiecărui angajat, iar salariile au rămas la 100%, inclusiv pentru cei care au suferit din cauza noului coronavirus.

“Mai mult, acordăm și măririle plănuite pentru anul fiscal curent”, spune șeful Ubisoft pentru România, Serbia și Ucraina. Din punct de vedere tehnic, pentru a susține componenta work from home, compania a derulat o serie de proceduri care să nu afec­teze productivitatea angajaților. “La nivel tehnic, a trebuit să găsim soluții de VPN la scară largă, pentru 1.800 de oameni, să le livrăm echipamentul necesar, dar și să trecem la metode de colaborare online. Ne-am ajustat inclusiv abordarea pe zona de leadership: managerii au învățat despre cum să își conducă echipele de la distanță și am avut grijă ca fiecare decizie strategică luată să se bazeze pe feedbackul colectiv”, spune Sebastien Delen.

Consolidare pe console

Și Sony a înregistrat o serie de recorduri de vânzări în ceea ce privește jocurile video pentru consola sa Play Station. Așa se face că The Last of Us Part II este jocul exclusiv pe PlayStation 4 cu cele mai mari vânzări în primele zile de la lansare, fiind vândute peste 4 milioane de copii până la data de 21 iunie.

“Am pornit de la ideea că ne dorim să spunem un alt tip de poveste, una care să expună teme dificile, care să-i provoace pe oameni în moduri neașteptate. Este incredibil felul în care mulți fani au rezonat cu experiența, la fel ca și discuțiile profunde pe care le-a generat acest titlu. De asemenea, am fost extrem de inspirați de creativitatea lor – fie că vorbim despre capturile Photo Mode, despre GIF-urile de gameplay uimitoare sau despre cântecele pe care le-au înregistrat cu ajutorul chitarei lui Ellie”, a declarat Neil Druckmann, vicepreședinte la Naughty Dog și regizor  al The Last of Us Part II.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: