fbpx
Interviuri

Leadership prin oameni și tehnologie6 min

10/01/2020 4 min read

author:

Leadership prin oameni și tehnologie6 min

Reading Time: 4 minute

Ca să ajute oamenii să-și realizeze propriile visuri, Samsung face totul pentru a crea tehnologii inovatoare care să le permită să reușească lucruri imposibile, spune Hun Lee, președintele Samsung Electronics România și Bulgaria.

Care sunt provocările conducerii unui business de tehnologie în 2019?

Una dintre principalele provocări este să-ți menții businessul relevant pentru clienți, să le anticipezi nevoile și să le oferi cele mai bune dispozitive. Istoria Samsung ne arată că am reușit să creăm trenduri și să inovăm ca să ne satisfacem clienții. Suntem prima companie care a lansat un smartphone Android cu ecran tactil când alte companii nu erau atât de sigure că era o decizie corectă, dar Samsung a atras atunci atenția și loialitatea clienților. Samsung a fost și prima companie care a decis să mărească ecranul smartphone-urilor și să introducă un stilus care să ajute utilizatorii să fie mai productivi și creativi – așa s-au născut primul pha­blet și seria Note, extrem de apreciată și astăzi de utilizatorii noștri. Strategia noastră în această piață extrem de competitivă se bazează pe prio­ritizarea dorințelor clienților noștri și oferirea de inovații care să le acopere nevoile. De exemplu, fiecare nou flagship din seria S sau Note a introdus multe funcții pentru a acoperi nevoile utilizatorilor, inclusiv cea mai bună cameră, cel mai bun ecran imersiv, specificații de top și un ecosistem mobil mai conectat. Diferențierea pe această piață se face printr-o abordare originală, construind relații puternice cu partenerii și colaboratorii noștri, oferindu-le încredere și libertate pentru a dezvolta idei noi, dar oferindu-le și sprijin permanent.

Cum vedeți leadershipul? Cum vă inspirați oamenii din echipă?

Leadershipul înseamnă încredere și transparență. Orice parteneriat trebuie clădit pe baza unei relații puternice și consolidate, a încre­derii și a transparenței. Aceste principii se aplică și în relația cu angajații noștri. Samsung își respectă angajații, fiindcă ei sunt principalii noștri par­teneri în acest business și le acordăm recunoașterea pe care o merită pentru munca depusă. Tot ce facem la Samsung are la bază pasiunea noastră pentru excelență și angajamentul de a oferi cele mai bune dispozitive și experiențe pentru clienții noștri – este o misiune pe care o împărtășim cu fiecare angajat. Samsung oferă diverse resurse de educație angajaților, ca de exemplu platformele de învățare online Harvard Manage Mentor, My Coach sau Samsung Sales & Marke­ting School, care oferă oportunități nelimitate de învățare pentru orice angajat.

Cum ați defini spiritul Samsung?

Samsung are o filosofie de business simplă: ne dedicăm talentul și teh­nologia pentru a crea produse și servicii superioare, care să contribuie la o societate globală mai bună. Pentru a reuși acest lucru, Samsung pune accentul pe oamenii săi și pe tehnologiile dezvoltate de aceștia. Ceea ce pentru generațiile anterioare părea imposibil a devenit astăzi normal. Sloganul nostru, “Do What You Can’t”, este mai mult decât un slogan, este motorul nostru, spiritul companiei. Pentru Samsung, această propoziție are o semnificație profundă, înseamnă să sfidezi mereu barierele și să a­tingi în cele din urmă imposibilul. Ca să ajute oamenii să-și realizeze propriile visuri, Samsung face totul pentru a crea tehnologii inovatoare care să le permită să reușească lucruri imposibile. Pentru clienți, care reprezintă prioritatea noastră în tot ce facem, credem că Samsung este un love brand care inspiră dorința de mai bine. Ne adresăm acestei generații de oameni care fac lucrurile să se întâmple. Vrem să știe că, dacă telefonul din buzunarul lor poate să facă orice, și ei pot face orice. Punem clientul în centrul businessului. Anticipăm nevoile și așteptările clienților, găsim modalități de a prospera pe piețe mereu în schimbare și astfel putem să ne asigurăm că în centrul businessului nostru rămân clienții. Pornind de la credința că oamenii sunt, de fapt, compania, Samsung investește activ în angajați, ca să-i ajute să-și atingă potențialul maxim prin programe prin care aceștia se pot concentra pe dezvoltarea aptitudinilor lor.

Cum rămâne relevantă o compa­nie ca Samsung după 50 de ani de business?

Încă de la primul televizor alb-negru lansat de Samsung acum aproape 50 de ani, am introdus tehnologii de ultimă oră în produsele electronice, electrocasnice și mobile. Samsung va continua să clădească viitorul pe fundația tradiției companiei și să le ofere clienților inovații care le pot schimba viața. Samsung este lider global în domeniul smartphone-urilor și inovează de peste 30 de ani în domeniul telefoanelor mobile. Anul acesta am sărbătorit 10 ani de Ga­laxy, 10 ani de tehnologii inovatoare, experiențe incredibile și dispozitive senzaționale. De-abia așteptăm să vedem ce va urma! Inovația este esențială în tot ceea ce facem. Știm că avem o responsabilitate ca lider creativ și dedicăm eforturile și resursele noastre pentru a oferi valori noi industriei și clienților noștri, împărtășind în același timp valorile angajaților și partenerilor noștri. Ne mândrim că oferim cele mai bune produse din lume prin excelență operațională și inovație. Explorăm noi segmente de business, inclusiv în zona de sănătate și biotehnologie, și suntem încântați de provocările și oportunitățile care ne așteaptă. Pentru a atinge poziția de lider de piață și a putea oferi mereu dispozitive și tehnologii inovatoare, Samsung investește foarte mult în cercetare-dezvoltare, mai exact 7,2% din totalul veniturilor. În 2018, potrivit unei analize a Comisiei Europene care a inclus 2.500 de companii din 64 de țări, Samsung s-a situat pe primul loc din punct de vedere al investițiilor în R&D, cu 15,2 mi­liarde de dolari, iar în prima jumătate din acest an investițiile în domeniu au fost de 7,6 miliarde de euro, în creștere cu 12,2% față de aceeași perioadă din 2018. Următoarea eră a tehnologiei va fi marcată de schimbări imprevizibile provocate de schimbări radicale demografice și de comportament al consumatorilor. Ca să putem supraviețui în această nouă eră, trebuie să inovăm permanent. Nu trebuie să ne oprim din a învăța, din a fi temerari și din a executa cu precizie tot ceea ce ne propunem.

Cum vedeți viitorul și ce rol va juca Samsung în crearea acestuia?

Viitorul va fi conectat și inteligent, iar rolul tehnologiei va fi să ne facă viața mai bună. Pentru viitorul apro­piat, viziunea noastră pentru 2020 vizează crearea unei lumi mai bune, cu experiențe digitale mai bogate, prin tehnologii și produse inovatoare. Promovăm creativitatea și inovația, valori împărtășite atât cu partenerii noștri, cât și cu utilizatorii Samsung. Am adus cele mai bune produse și servicii de pe piață datorită pasiunii noastre pentru inovație. Inovația, pentru Samsung, înseamnă construirea de noi platforme tehnologice pentru inteligență artificială, sănătate digitală, Internet of Things, mobilitate automatizată, infrastructură în cloud și nu numai. Credem că, peste 10 ani, businessul nostru va fi mai puternic și mai matur, produsele noastre vor fi interconectate, inteligente și intuitive, integrate într-o structură complexă IoT.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *