Monica Radulescu: integrarea nu inseamna sa transformi vizualul campaniei in bannere online

Monica Radulescu este Head of Digital & Senior Strategic Planner la Cohn&Jansen JWT din 2013. Inainte de asta, a facut parte din echipele Leo Burnett, McCann si iLeo pe zona de strategie si digital pentru diverse branduri de FMCG, telecom si asigurari. In prezent, este responsabila de integrarea solutiilor digitale si coordonarea strategiei pentru unii dintre clientii agentiei, printre care: OMV, Erste Bank, Nestle (Kit Kat, Lion, Smarties, Nestle Dessert), Unilever, Mondelez (Jacobs 3in1, Tassimo), La Strada, Aqua Carpatica. Am intrebat-o cum sta treaba cu digitalul si cum reuseste sa faca fata provocarii numita “comunicare integrata”.  

Monica Radulescu

Cat “digital” faceti la ora actuala comparativ cu acum doi – trei ani?

Cam tot ce propunem are o componenta de digital. Noi suntem o agentie de creatie si strategie si gandim integrat. Cel mai mult ne plac ideile si felul in care ele sunt relevante pentru oameni. Prin urmare, daca oamenii sunt online, si strategia va contine digital.

Diferenta fata de acum trei ani este ca avem poate mai multe campanii care pornesc din digital: “Testul Puritatii” sau “Angajam Pasionati de Relaxare” pentru Jacobs 3in1, unde am creat un program de loializare sub forma unui joc care a durat  sapte luni si a strans 2 milioane de coduri.

Dintre toti clientii pe care ii aveti acum in portofoliu mai sunt unii care nu vor digital?

Nu avem clienti care sa nu isi doreasca digital, dar ponderea online-ului in mixul de marketing difera de la un client la altul. Sunt si clienti ai caror consumatori sunt in continuare loiali TV-ului si atunci nu se justifica sa gandim toata campania pornind din online. Dar lucrurile de baza, canalele owned, consider ca sunt bifate de toti clientii din ziua de azi – adica site de brand, site de promo, prezenta pe Facebook.

Se tot vorbeste de comunicare integrata. Voi cum reusiti integrarea intre multitudinea de canale si platforme pe care le aveti la dispozitie?

Pornim de la o idee mare in jurul careia construim strategia de comunicare. Provocarea cea mai mare e sa pastram unitate in campanie, dar sa gasim insight-uri specifice de digital sau de in-store. Integrarea nu inseamna sa transformi vizualul campaniei in bannere online, ci sa gasesti unghiul specific mediului.

Da-ne un exemplu de campanie integrata (internationala) impecabil realizata din punctul vostru de vedere. Un exemplu din Romania?

Nike Under Armour.

De la noi, Ghita. Si Testul Puritatii.

Ce inseamna pentru Cohn&Jansen JWT colaborarea cu Atelieru.ro si cum v-a influentat stilul de lucru?

Putem spune ca lucram integrat. Colegii de la Atelieru.ro ne ajuta pe webdesign si implementare, dar si pe Social Media, analiza datelor de conversie si trafic, astfel incat sa oferim servicii complete de strategie si consultanta online.

Cum te educi in materie de comunicare digitala?

Eu una am newsfeed-ul abonat la Mashable, AdFreak, DigitalBuzzBlog si altele.  Ma mai uit si pe campaniile castigatoare la Webby, Cannes etc.

Cum crezi ca va influenta video live streaming-ul pe Facebook comunicarea brandurilor?

Se va face o legatura mult mai buna dintre online si offline, dintre BTL si Facebook. Brandurile vor fi si mai motivate sa investeasca in evenimente / actiuni de PR si BTL daca stiu ca reach-ul acestor actiuni se dubleaza sau tripleaza odata cu transmiterea lor pe Facebook.

Ce parere ai de Reactions pe Facebook? Ce impact crezi ca vor avea in comunicarea brandurilor? Vor incepe brandurile sa-si doreasca mai mult Love sau Wow in loc de Like?

Haha, sper ca nu. Ele nu ar trebui sa masoare reactia fata de brand, ci felul in care oamenii reactioneaza la continut. Daca un articol are un subiect trist, nu e nimic in neregula sa primeasca reactiile pe masura. Acelasi lucru se aplica si in cazul reactiilor pozitive.