Inovația ca ingredient secret

mircea-turdeanFarmec a deschis primul magazin Gerovital, în ansamblul comercial ParkLake din București. O investiție de 67.000 de euro și un prim pas al strategiei de îmbunătățire și modernizare a rețelei de magazine în țară, spune Mircea Turdean, directorul general al Farmec, care și-a propus deschiderea a cel puțin 50 de magazine în următorii cinci ani.

Gerovital este pe locul 1 în Top 100 Cele mai puternice branduri românești. Care este rețeta succesului?

Munca în echipă, investiții și branduri de succes care sunt întreținute cu costuri mari de promovare. Totodată, inovația este foarte importantă, trebuie să vii cu formule noi, să cunoști ce vrea piața. Ce vor româncele noastre. Și, ca să fii în trend, trebuie să cercetezi tot timpul. De asemenea, am investit în retehnologizare și în instruirea oamenilor. Trebuie să ai specialiști cât mai buni și noi avem în echipa Farmec oameni de calitate. De trei ani spun că vom fi locul 1 și ne-am ținut de cuvânt.

Ce investiții ați făcut în ultimul an?

În cazul investițiilor în retehnologizare vorbim de milioane de euro. Am investit în echipamente de umplere, echipamente de asamblare, linii și secții noi, echipamente de producție. Fabrica noastră arată așa cum trebuie să arate o fabrică de cosmetice modernă. Putem concura cu succes cu orice companie din Europa.

Care sunt atuurile Farmec în lupta cu brandurile internaționale?

Niciodată o multinațională nu o să știe ce îi trebuie româncei. Noi da. De ce spun lucrul acesta? Pentru că am lucrat și în cercetare ani buni. Tenul femeilor este diferit de la o țară la alta, de la un continent la altul, necesitățile și dorințele unei consumatoare din România nu sunt aceleași cu ale unei femei din Japonia. Sigur că poți să bagi zeci de milioane de dolari în reclamă și să spui că un produs e bun și în America, și în România. Dar noi cercetăm piața. Avem o armată de oameni care cercetează piața, identificăm exact cerințele și dorințele consumatoarelor noastre, avem laboratoare și teste de eficiență pe care le facem pentru fiecare produs pe care îl scoatem. Plătim sute de mii de euro pe teste de eficiență pentru ca produsul să fie foarte eficient și în același timp să răspundă cerințelor româncelor. În momentul în care avem aceste produse care sunt exact în direcția propusă, adică respectă dorințele consumatoarelor, adaptate pentru tenul româncei și supereficiente, le scoatem. Și atunci, produsul este un succes din momentul lansării.

Lucrați de multă vreme la Farmec, care au fost cele mai importante provocări ale ultimilor ani?

Lucrez la Farmec de 22 de ani, am început în cercetare. Am văzut cum a evoluat piața și, la rândul meu, am crescut odată cu ea. Pentru mine, provocarea a fost să mă dezvolt odată cu compania și mă bucur de succesul ei. Pentru companie, cea mai mare provocare a fost trecerea la economia de piață și lupta cu companiile multinaționale. A fost o mare provocare să poți să fii competitiv, a fost un examen de maturitate pentru compania noastră și l-am trecut cu succes. Dovada sunt rezultatele. Provocările apar absolut de fiecare dată când apar tendințe noi în piață, dar avem specialiști în marketing și cercetare și venim cu produse noi. Unul dintre secretele noastre este faptul că nu copiem, ci inovăm, pentru că vrem să fim primii.

„Avem o armată de oameni care cercetează piața, identificăm exact cerințele și dorințele consumatoarelor noastre, avem laboratoare și teste de eficiență pe care le facem pentru fiecare produs pe care îl scoatem.“

Ce înseamnă brandul Gerovital pentru Farmec și câte magazine veți deschide?

Investiția în amenajarea magazinului Gerovital din ParkLake a fost de 67.000 de euro, dar la această sumă se adaugă alte cheltuieli și taxe. Cheltuieli cu pregătirea specialistelor din magazin, de exemplu, pentru că nu sunt simple vânzătoare, sunt beauty advisers, persoane specializate care pot să recomande produse și tratamente specifice fiecărui tip de ten. Am zis că vom deschide opt magazine, deci înmulțim aceste investiții cu opt, dar privim înainte spre cel puțin 50 de ma­gazine, dacă nu 70-80 de noi unități deschise în următorii patru-cinci ani. Deschiderea primului magazin Gerovital a fost o lovitură de imagine și un mare succes. Prin aceste magazine vrem să ne promovăm imaginea și să promovăm calitatea produselor Gerovital și Aslavital. Vrem să poziționăm brandul Gerovital în ochii româncelor, în București și în celelalte orașe unde vom mai deschide magazine, așa cum merită – ca un brand de succes, care ne face cinste și nouă, dar și românilor, pentru că suntem locul 1 în Top 100 cele mai puternice branduri românești.

Aveți deja magazine în afara granițelor, care este strategia de export?

Vrem să facem ca magazinele din străinătate să arate în cel mai scurt timp ca magazinul Gerovital din ParkLake. În acest moment, sunt magazine deschise de partenerii noștri și în mare măsură deschise prin eforturile lor proprii. Pasul următor este să le remodelăm pe toate, să arate conform cărții de identitate a magazinului Gerovital, ceea ce înseamnă o investiție în plus pentru partenerii noștri. Dar încercăm și noi să venim alături de ei prin campanii de promovare și prin diverse servicii oferite de echipele noastre. Vrem să ajutăm la promovarea acestor magazine și a vânzărilor lor, astfel încât să își amortizeze cheltuielile.

Ce estimări aveți pentru rezultatele financiare la sfârșit de an?

Pentru acest an ne-am propus o creștere cuminte, de 10%, a cifrei de afaceri și suntem deja la 17,5%. La Farmec discutăm tot timpul despre creșteri. Cifrele sunt întotdeauna cu plus, nu cu minus. Încercăm să păstrăm trendul și să încheiem anul cel puțin cu o creștere a cifrei de afaceri de 15%, dacă nu de 17,5%.