Marketing

Barbatul – de la arc la shopping cart

12 nov. 2013 3 min

Barbatul – de la arc la shopping cart

Reading Time: 3 minute

<p> <strong><em>Considerand femeile ca principal factor de decizie in cazul multor categorii de consum, dar si in alte aspecte din viata de zi cu zi, industria de research a ajuns sa neglijeze consumatorii de sex masculin</em>.</strong><br />  </p> <p> SMARK Research anunta lansarea raportului „<a href=”http://research.smark.ro/barbatul___de_la_arc_la_shopping_cart” target=”_blank”><strong>Barbatul – de la arc la shopping cart</strong></a>”, realizat de Lighthouse Group, ce vorbeste despre atitudinile, comportamentul, consumul, stilul de viata si felul in care se raporteaza la brand-uri si shopping barbatii romani.<br />  </p> <p> Cercetarea a fost realizata in luna iulie 2013 pe un esantion de 500 barbati romani cu varste cuprinse intre 20 si 55 de ani, ce locuiesc in orase cu peste 50.000 de locuitori.</p> <p> Cateva dintre cele mai interesante rezultate despre barbati reiesite din raport:</p> <p> – Cele mai importante <strong>valori</strong> pentru barbati sunt legate de securitatea familiei, viata confortabila – prospera, sentimentul de implinire si multumire;<br /> <br /> – Raportul a identificat <strong>7 tipologii masculine</strong>. In timp ce in grupele tinere de varsta s-au conturat ‘<em>Devoratori</em>’ (“experientele noi ma energizeaza”), ‘<em>Responsabili</em>’ (“imi place sa risc pentru ca asta inseamna noi oportunitati, dar imi place sa o fac controlat”) si <em>‘Exploratori</em>’ (“imi place sa explorez noi teritorii”), in segmentul matur (40-65 ani) observam ponderea covarsitoare a ‘<em>Optimistilor</em>’ (“nu am multe posibilitati financiare, dar ma descurc, viata merge inainte oricum”), ‘<em>Refractarilor</em>’ (“nu doresc sa schimb ce sunt sau am – sunt impacat cu mine”) sau ‘<em>Atemporalilor</em>’ (“sunt in lumea mea si nu vreau sa ies prea curand’);<br /> <br /> – Spre deosebire de femei, care sunt mai degraba conservatoare si constante in ce priveste consumul si veniturile, <strong>barbatii sunt definiti de extreme</strong>. Si asta pentru ca ei percep cu mai multa anxietate fluctuatiile de venit si pot avea reactii bruste, trecand rapid de la produse premium la unele mult mai ieftine; <br /> <br /> – Barbatii sub 30 de ani pun pe aceeasi pozitie serviciul si hobby-urile, pe cand cei peste 30 de ani considera in mai mare masura ca serviciul este de importanta vitala; <br /> <br /> – Cand vine vorba de achizitia de gadget-uri si echipamente tehnologice, barbatii se informeaza in egala masura de la prieteni/familie si de pe internet, dar tin cont si de parerea specialistilor; <br /> <br /> – Trei sferturi dintre respondenti declara ca <strong>observa atunci cand un eveniment este sponsorizat de o companie</strong>, cei mai atenti fiind Exploratorii si Responsabilii;<br /> <br /> – Cea mai consumata bautura alcoolica de catre barbatii romani este berea la sticla, indiferent de varsta, regiune sau venit (61% consuma bere cel putin o data la 2 saptamani);<br /> <br /> – Pe langa berea la sticla, cei cu varste sub 30 de ani mai consuma si bere la draft si bere nefiltrata, aceasta din urma fiind preferata mai ales de cei care locuiesc in Bucuresti&Ilfov;<br /> <br /> – Barbatii sub 30 de ani se arata <strong>din ce in ce mai interesati de imaginea personala</strong>, 40% dintre acestia declarand ca au fost cel putin o data la piscina, in timp ce 10% spun ca merg frecvent la sala; <br /> <br /> – Circa 40% dintre barbati au facut cel putin o data shopping online, in timp ce 33% au efectuat cel putin o data tranzactii bancare prin Internet;<br /> <br /> – 43% dintre respondenti s-au declarat <strong>dispusi sa plateasca o taxa pentru a putea urmari emisiuni fara reclame</strong>.</p> <p> Raportul se adreseaza oamenilor de marketing, fiind extrem de util companiilor care doresc sa-si valideze strategiile actuale, precum si celor care intentioneaza sa dezvolte produse noi adresate barbatilor.</p> <p> Materialul pune accentul pe realitatea socio-economica, evidentiind trenduri in diferite categorii de produse determinate de evolutia unor alte categorii (de exemplu cresterea cheltuielilor de vacanta pe fondul scaderii consumului de bauturi premium, tigari etc.) si oferind raspunsuri despre valorile, perceptiile si obiceiurile barbatilor romani.</p> <p> „<a href=”http://research.smark.ro/barbatul___de_la_arc_la_shopping_cart” target=”_blank”>Barbatul – de la arc la shopping cart</a>” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Pana la sfarsitul lunii noiembrie, raportul este disponibil la un <strong>pret special</strong>, cu 20% mai mic.</p> <p> Pentru informatii suplimentare:<br /> Ioana Mihai<br /> Project Manager SMARK research<br /> <a href=”mailto:ioana@blueidea.ro”>ioana@blueidea.ro</a><br /> 0756158005</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: