Companii

PENNY va investi un miliard de euro în România

28 iul. 2021 4 min

PENNY va investi un miliard de euro în România

Reading Time: 4 minute

După un 2020 excelent, în care cifra de afaceri s-a apropiat de 1 miliard de euro, PENNY România a început un nou ciclu strategic pentru următorii 9 ani, în care va investi peste 1 miliard de euro. Am discutat cu cei trei top manageri ai companiei, Daniel Gross, CEO, Marek Dolezal, COO, și Raffaele Balestra, CFO, despre planurile mari pe care le are PENNY pe piața din România.

Pentru PENNY România, anul 2020 a adus o creștere de 19,44% a businessului, până la 4,73 de miliarde de lei, foarte aproape de un miliard de euro. „Ne-a ajutat și conjunctura, dar nu a fost doar atât„, spune ­Daniel Gross, CEO al ­PENNY România. Iar acum, compania se află într-un nou ciclu strategic pentru următorii 9 ani, bazat pe de 7 piloni importanți în dezvoltarea sa: remodelarea ma­ga­zinelor și o experiență îmbu­nă­tățită la cumpărături; expansiune; echipa; digitalizare; marketing și comunicare; produsele din România; sustenabilitate.

Și asta înseamnă investiții pe măsură. Numai în 2021, PENNY va investi în România aproximativ 100 de milioane de euro și alte 5,1 mili­arde lei (peste 1 miliard de euro) în perioada 2021 – 2029.

„Vorbim de o valoare semnificativă, care va merge către expansiune, logistică, digitalizare și orice este necesar pentru a satisface cerințele și preferințele clienților noștri, care sunt prioritatea noastră cheie.”

Raffaele Balestra, CFO al PENNY România

Planul este ca, până în 2029 în România să fie 619 magazine ­PENNY, ceea ce înseam­nă o rată de deschideri anuale de 35-40 de ma­gazine. Retailerul va investi și pentru a ajunge de la trei depozite proprii la șase, al patrulea urmând să fie  deschis chiar în acest an, la Filiași.

Cei 7 piloni de dezvoltare ai PENNY

Strategia retailerului este ambiți­oasă, dar structurată foarte solid, pornind de la punctele forte ale PENNY și bazându-se pe o echipă sudată, care colaborează excelent.

Pentru ca echipa să funcționeze cât mai bine și să fim productivi, e important să avem obiective comune, să ne susținem reciproc și, cel mai important, să comunicăm. Colaborarea aduce multe beneficii, cum ar fi: creșterea eficienței în cadrul companiei, reducerea timpul de lucru pentru finalizarea proiectelor, optimizări ale costurilor, structurarea unui mediu de lucru rela­xant, propice pentru desfăsurarea activitaților, îmbunătățirea modului de comunicare între membrii echipei„, spune CEO-ul PENNY România.

Dar cum arată strategia de dezvoltare a companiei bazată pe cei șapte piloni?

  1. Remodelarea magazinelor și o experiență îmbunătățită la cum­pă­rături se află în plină desfășurare. PENNY a încheiat anul 2020 cu 100 de magazine remodelate și plă­nuiește ca în acest an să remo­deleze încă 100 de magazine, astfel încât în 2022 toată rețeaua să fie sub noul format de magazin.
  2. Expansiunea este o altă prioritate. Ținta este ca PENNY să aibă peste 600 de magazine până în 2029. La finele anului trecut, retailerul avea 276 de magazine în România și are în plan 25 de deschideri noi în 2021. Așa cum am amintit deja, extinderea vizează și ca, până în 2029, compania să aibă în total 6 centre logistice.
  3. Echipa PENNY este un alt pilon al dezvoltării. „Oamenii noștri sunt pe primul loc în tot ceea ce facem și de­dicarea noastră pentru bunăstarea lor s-a văzut în perioada aceasta prin cele mai bune rezultate la nivel de retenție. Anul acesta ­ne-am propus să continuăm investițiile în dezvoltarea lor profesională și personală”, arată Daniel Gross.
  4. Digitalizarea a devenit crucială pentru un retailer de talia PENNY. În 2020, compania a început un proiect pilot în zona de livrare la domiciliu, Lyvra, iar anul acesta s-a extins în domeniu, devenind partener al Glovo. „Continuăm să simplificăm și eficientizăm prin digi­talizarea și automatizarea proceselor. Mai ­departe, suntem deschiși să învățăm și să experimentăm având în vedere nevoile clienților. Eu cred cu con­vingere că digitalizarea va fi foarte curând în tot și-n toate. O să arătam deschidere maximă în următorii ani în această direcție”, subliniază CEO-ul PENNY România.
  5. ­Pilonul de marketing și comuni­ca­re a avut un 2020 foarte aglo­merat. În vara anului trecut a fost anunțat rebrandingul în PENNY Punct și a fost lansată noua platformă de comunicare, „Economisim bani, nu dragoste”. Anul s-a încheiat cu Alex Petrician și relansarea Hanului Boieresc. 2021 a început deja cu cel mai important parteneriat din istoria FRF: pentru prima oară ambele reprezentative, seniori și U21, au un sponsor principal – PENNY. „Despre acesta, dar și despre prima noastră marcă proprie dezvoltată în parteneriat cu FRF vom povesti pe larg, pentru că e un proiect foarte important pentru noi”, arată Daniel Gross.
  6. Pilonul ce vizează produsele din România a dus la dezvoltarea portofoliului de produse cu proveniență românească. „Am făcut o promisiune în acest sens, chiar la prima ediție din seria noastră de evenimente PENNY LA ZI. Am vorbit ­despre obiectivul Triplu RO prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România”, arată Marek Dolezal, COO al PENNY România.
  7. Sustenabilitatea este un pilon tot mai important pentru PENNY. Un exemplu clar este magazinul PENNY Otopeni, desemnat cea mai sustenabilă clădire din centrul și estul Europei (CEE). De asemenea, retailerul dorește să fie parte a comunității. „Și, pentru că se spune că omul sfințește locul, vrem să îi tratăm cu responsabilitate și respect pe toți cei cu care interacționăm, mai ales când vorbim despre amprenta operațiunilor noastre asupra comunității și mediului înconjurător. Cu promisiunea unui viitor pe care să-l putem lăsa mai departe generațiilor viitoare, ne-am propus să construim viitorul azi”, mai spune Marek Dolezal.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 355 (20 iulie – 15 septembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: