Companii Interviuri

Vinul noii generații3 min

02/07/2019 2 min read

author:

Vinul noii generații3 min

Reading Time: 2 minute

Vinurile proaspete, ușoare sunt noul trend în domeniu, iar clienții sunt oameni cu spirit tânăr și foarte activi social, care vor să bea un vin bun fie la terase și petreceri, fie făcând asocieri culinare în restaurante, spune Marian Olteanu, General Manager la Gramma Wines.

Care este filosofia Gramma Wines? De ce ați luat decizia să limitați producția?

Filosofia Vinurilor Gramma este aceea de a oferi o experiență aparte consumatorilor, fiind atenți la fiecare aspect: calitatea vinului, designul etichetelor desenate de maestrul Horațiu Mălăele, locațiile în care listăm vinul și, nu în ultimul rând, tonul conversației și canalele pe care o întreținem, Gramma, vinul conversației, fiind cel mai urmărit brand de vin pe Instagram. Limitarea producției și numerotarea sticlelor vin în sprijinul accentuării ideii de atenție și calitate în detrimentul cantității.

Ce vinuri face Gramma Wines și spre ce tip de clienți vă orientați?

Vinuri proaspete, ușoare, “easy to drink”, urmărind trendul tot mai accentuat al consumului de vin, fie la terase, petreceri, fie făcând asocieri culinare în restaurante. Clienții sunt oameni frumoși, cu spirit tânăr și foarte activi social. Consumatorii de vin Gramma sunt atât cunoscători ai soiurilor pe care le preferă, precum Aligoté, fie începători în ale vinului, dornici să experimenteze mereu ceva nou.

2,5 milioane de euro este nivelul la care au ajuns investițiile în businessul Gramma Wines, la care se vor adăuga alți peste 500.000 euro care vor fi investiți în replantarea de viță-de-vie nouă

 

Cât ați investit în acest business și ce planuri de dezvoltare aveți?

Până acum, am investit peste 2,5 milioane de euro, în tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră ce influențează calitatea: presă pneumatică, desciorchinător, cisterne cu fermentație controlată. Ne propunem ca în următoarele 12 luni să investim peste 500.000 euro în replantarea a 8-10 hectare de vie nouă, diversificând soiurile, și în upgradarea cramei pentru turism, cererea fiind tot mai mare, susținută de apropierea noastră de Iași, un oraș tot mai vizitat.

Care sunt caracteristicile pieței românești de vin?

Consumul este pe o pantă ascendentă, tot mai mulți consumatori migrează dinspre alte băuturi, vinurile românești și soiurile autohtone fiind printre preferate la momentul actual.

Cum au ajuns vinurile Gramma în Japonia?

Japonia este încă la început în ceea ce privește consumul și producția de vin, însă gastronomia bazată pe preparate din pește, sushi și fructe de mare stimulează foarte mult asocierile culinare. Este o piață bună pentru România, nu neapărat prin prisma faptului că avem o imagine bună, dar măcar nu avem una distorsionată, așa cum este în vestul Europei. Colaborarea cu partenerii din Japonia vine în contextul unui tratat de liber schimb de mărfuri între Uniunea Europeană și Japonia, vinul fiind pe lista produselor vizate. Japonezii au găsit în vinul românesc un element de noutate, considerând că vinul Gramma i-ar diferenția de concurența lor, ce importă vinuri din regiuni consacrate. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 333 (iunie 2019). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE