Top bloggeri in relatia cu agentiile in 2014

Pentru al doilea an consecutiv, Cristian China Birta se mentine pe primul loc in clasamentul bloggerilor cu care agentiile au colaborat cel mai mult pe parcursul anului 2014, realizat de Revista Biz si prezentat in exclusivitate la Social Media Summit Bucuresti 2015.

Urmatoarele pozitii sunt ocupate de: Cristian Manafu, Cabral, Cristina Bazavan, Ana Morodan, Vlad Petreanu, Cristina Mazilu, Victor Kapra, Vali Petcu si Andreea Ibacka.

Top 10 bloggeri

 

Clasamentul a fost realizat in baza a 30 de interviuri cu reprezentanti ai agentiilor de comunicare din Romania. In ordinea mentionarilor, bloggerilor le-au fost acordate cate 12 puncte (prima mentionare), 10 puncte (a doua mentionare), respectiv 8 puncte (a treia mentionare).

cristian-china-birta-portret

Cristian China Birta

Cristian China Birta este blogger pe cristianchinabirta.ro si antreprenor online. De formatie jurnalist, a trecut apoi de partea cealalta a “baricadei” si a lucrat in administratie publica locala si centrala, dupa care a devenit consultant in comunicare. In 2007 a descoperit bloggingul si a decis sa mearga pe calea aceasta. Scrie pe blogul sau personal chinezu.eu pentru despre social media, blogging si antreprenoriat. In 2011 a lansat si Blogal Initiative, o agentie prin care desfasoara campanii pentru bloggeri intr-o modalitate inediata, care s-ar caracteriza prin “democratizarea” ofertei companiilor catre bloggeri. Din 2013 este implicat in Kooperativa.ro, care inseamna proiecte de nisa precum sportlocal.ro, blogdebere.ro, blogdefotografie.ro, blogdecafea.ro, blogdecinema.ro, taximetre.ro, toate reunite sub umbrela de brand Kooperativa 2.0, companie pe care o detine alaturi de Vlad Dulea.

In ce a constat colaborarea dintre bloggeri si agentii?

Printre primele trei cele mai frecvente activitati s-au numarat, in ordine: implicarea bloggerilor in campanii de marketing si comunicare; participarea bloggerilor la evenimente si transmiterea de comunicate de presa.

In ceea ce priveste comunicatele de presa, exista si agentii care sustin ca trimit astfel de materiale doar la solicitare sau in plan secund, considerand ca nu este un tip de continut potrivit pentru bloggeri.

Printre domeniile in care bloggerii sunt cel mai frecvent implicati in activitati de comunicare, se numara FMCG, IT&C – tehnologie si moda. Nu lipsesc nici din comunicarea in domenii precum financiar – bancar, retail, auto, home&deco, CSR, sanatate, educatie sau asigurari.

Credit foto: Dreamstime