Brandul de angajator. Cum îl crești investind în oameni

Succesul unei organizații vine din investiția pe care o face în oameni. Iar o parte importantă a investiției, în prezent, merge în zona de educație, ceea ce este și beneficiul care generează o mare parte din retenție la nivel organizațional.

De Dan Berteanu 

Brandul de angajator face referire la totalitatea informațiilor disponibile despre o companie referitoare la condițiile de lucru, felul în care sunt valorizați sau nu angajații, cultura organizațională. În cele din urmă aceste aspecte ajută oamenii să se poziționeze față de acea companie în sensul în care și-ar dori sau nu să lucreze acolo.

Pentru orice companie este important să își construiască brandul de angajator întrucât pe de o parte este recunoscută ca organizație și în al doilea rând este dezirabilă, adică din ce în ce mai mulți oameni își vor dori să lucreze în acea companie. Nu mai vorbim despre angajații existenți care își vor dori să rămână atunci când cele mai multe dintre nevoile lor sunt satisfăcute.

Retenția angajaților în companie și cum creștem acest indicator investind în oameni

Atenția și preocuparea pentru dezvoltarea angajaților este o componentă importantă a brandului de angajator, în aceeași măsură în care sunt și cultura și valorile organizației, proiectele de responsabilitate socială, modul de lucru, comunicarea și evenimentele din companie și nu în cele din urmă recompensarea și recunoașterea angajaților.

Un studiu publicat anul acesta de LinkedIn arată că 90% dintre companiile studiate oferă training-uri în format digital angajaților. În plus 68% dintre angajații intervievați preferă să învețe la locul de muncă, iar 94% dintre ei ar prefera să lucreze pentru mai mult timp într-o organizație care investește în dezvoltarea lor profesională.

Același studiu arată că până în 2025, 75% din forța de muncă, la nivel mondial, va fi reprezentată de generația Millenials pentru care în proporție de 87% dezvoltarea continuă la locul de muncă este o prioritate. Diferența majoră dintre această generație și generațiile din urmă este că Millenials chiar văd jobul ca pe o oportunitate de a se dezvolta și a învăța.

În topul motivelor pentru care un angajat ar dori să se dezvolte sunt: recomandarea din partea unui manager (56%), necesitatea de a învăța pentru a fi promovat (49%), recomandarea unor resurse de învățare din partea colegilor (45%).

Ce metode de învățare folosesc companiile

Între metodele de învățare cele mai folosite în acest moment în organizații sunt e-learning-ul, micro-learning-ul, mobile learning-ul și game-based learning-ul.

Toate metodele de mai sus valorifică în cel mai bun mod timpul pe care angajatul îl acordă învățării coroborat cu cantitatea de informații pe care trebuie să o rețină după fiecare sesiune de învățare. În plus game-based learning-ul aduce în contextul de învățare și experiența practică, adică dincolo de însușirea anumitor noțiuni persoana care învață trebuie să le pună și în practică, gradul de retenție al informației fiind cu mult mai mare în acest fel.

Center for Creative Leadership a făcut un studiu de unde rezultă una dintre cele mai discutate reguli din domeniul educației și training-ului: 70 – 20 -10. Adică 10% din învățare se întâmplă în sala de clasă, 20% văzând la alți oameni cum se fac lucrurile, iar 70% aplicând zi de zi în jobul lor.

Din experiența mea de până acum în implementarea de serious games, când oamenii chiar au experimentat lucrurile despre care au învățat fie au conștientizat lucruri pe care le făceau bine sau rău, fie au schimbat sau au întărit un anumit comportament. Acest gen de experiență deschide căi de comunicare mai bune între colegi și fiecare în parte își validează experiențe trecute sau își găsește răspunsuri la întrebări.

 

Dan Berteanu este unul dintre fondatorii furnizorului de training Equatorial, companie care a produs VRunner, o platformă de învățare bazată pe joc.